INFORMACE O METHANCITY LARPU 2015

Po kliknutí se obrázek zobrazí v původní velikosti.
  • 28. 10. - 31. 10. 2015
  • 100 hráčů
  • bývalé kasárna Pístov u Jihlavy
  • dystopické totalitní prostředí
  • 3 dny a 2 noci nonstop hry
  • tvorba postav dle preferencí hráčů

Logistika

Larp je určen pro 100 hráčů. Proběhne od 28.10. do 31.10.2015 v prostoru bývalé kasárna Pístov u Jihlavy. Ve středu odpoledne začínají povinné workshopy, hra samotná začíná čtvrteční snídaní. V sobotu večer larp končí a následuje afterparty. V neděli 1.11. proběhne balení a úklid prostoru. Larp se odehrává v exteriérech a interiérech (vojenský prostor se spoustou zachovalých budov). V případě deště nebo výrazné nepřízně počasí nebude hra nijak ovlivněna. Přeprava z centra Jihlavy do herního prostoru bude zajištěna.

Setting a žánr

MethanCity: Horizont události je velkoformátový larp z dystopického totalitního prostředí Světstátu, velmoci inspirované Orwellovým románem 1984. Děj se odehrává ve Výzkumném městě č. 31. Hra je multižánrová a setkáte se v ní s prvky hororu, sociálního dramatu, špionážního thrilleru a dystopické sci-fi.

Téma a motivy

Jedním z hlavních motivů hry je přežití jednotlivce v totalitním systému. Pracujme s tématy všudypřítomné propagandy, doublethinku, manipulace jednotlivce a davu, omezené svobody, uniformity, zbabělosti a hrdinství. Témata se ve hře objevují podobně jako žánry, tedy na základě hráčovy svobodné volby v tom, jak bude na vzniklé situace reagovat. Důležitým motivem je tajemství a tajmeno, které obestírá pochmurné betonové město uprostřed antiutopického Světostátu.

Důležitou složku hry tvoří černý (až temný) humor na pozadí hry, který poskytuje potřebný psychologický ventil. Hra se bere vážně jen na 90%, pak už to moc nejde. Pokud znáte humor filmu Brazil nebo některé scény z prvních dvou dílů série pc her Fallout (u kterých mrazí a zároveň cukají koutky), tušíte jakým stylem je humor na MethanCity pojatý.

Postavy

Vytváříme 100 unikátních postav na míru. Pracujeme pomocí metody postojového inventáře postavy, která nám napoví, jakým způsobem máme vytvářet a propojovat zápletky jednotlivých postav. Postavu tvoří její pracovní zařazení do systému Strany (je možné se stát občanem první nebo druhé kategorie v mnoha pracovních zařazeních ve městě) a unikátní soubor zápletek a příběhů, které sestavíme, až poznáme představu konkrétního hráče o jeho hře.

Typ larpu / GNS model

MethanCity je obtížněji zařaditelná v GNS modelu, snažíme se o mix vsech tří složek. Jedná se nejvíce o simulační / imerzní hru, která se snaží o maximální uvěřitelnost herního světa. Klademe důraz na neskriptovanost hry, svobodu hráčova rozhodutí, minimum dramatických pokynů. Hru je možné pojmout do značné míry vyhrávačsky (je možné plnit herní cíle). Dramatická rovina se ve hře nachází, ale týká se jen některých postav v ohraničených situacích. Díky simulační složce hry a komplexním herním mechanikám ve hře emergentně vzniká mnoho nepředvídatelných situací obohacující hru o unikátní obsah.

Výsledek / cíl

Cílem hry je vytváření autentických zážitků na pozadí funkčního systému herního světa se simulačními prvky. Některé příběhy jsou zaměřeny na dosahování jasných cílů, především se jedná o zápletky skupin hráčů. Jiné příběhy, především osobní linky jednotlivých postav mohou vést hráče k utváření zajímavých scén a gradování zápletek bez jasného cíle.

Neumíme dopředu říct, zda bude vaše hra spíše tragédií se špatným závěrem, černohumornou skorokomedií nebo napínavým thrillerem s překvapením na konci.

Řešení konfliktů

Konflikty jsou nedílnou součástí hry. Larp nejvíce staví na konfliktu jednotlivec vs. systém, který vždy skončí vítězstvím systému. Zajímavou technikou je řešení konfliktů na úrovni úředníckého aparátu, dalo by se říci souboj byrokratickou cestou.

Ve hře používáme několik forem bezpečného kontaktního a bezkontaktního boje (měkčené krátké zbraně, nerf, akustické zbraně). Ve hře nepoužíváme airsoftové a jiné zbraně na podobném principu.

Hardcore

Hra může být pro některé hráče více psychicky náročná. Během hry je možnost použít pravidlo rudé stop a scénu ukončit. Hráčům bude poskytnutý bezpečný prostor, kde je možné si od hry trochu odpočinout.

Po fyzické stránce hra není náročná. Během hry se většinou neběhá, není potřeba nějaká velká kondice.

Po stránce pohodlí se stále jedná o outdoorový larp, přestože spousta činnosti probíhá uvnitř budov. Na konci října může být velmi chladno a apelujeme na dobrou vybavenost hráče (termoprádlo, teplý spacák).

Kostýmy

Většina postav (druhé kategorie) dostanou základní kostým v rámci vstupného. Doporučený seznam doplňků postupně zveřejníme. Postavy hrající vojáky nebo občany prvních kategorií musí počítat s vlastním kostýmem, který je nicméně velmi jednoduchý na sehnání. Cena kostýmu, případně doplňků se pohybuje v řádu stokorun. Funguje systém půjčování věcí a pokud nebudete chtít kupovat vlastní věci, dáte nám požadavek v informačním systému MethanCity.

Alkohol a drogy

Alkohol je součástí hry, ve hře sežetene určité množství alkoholu za herní peníze. Strana nicméně přílišnou konzumaci alkoholu zjišťuje a trestá. Takže alkohol ano, větší množství však povede ke krutému, naprostému vystřízlivění v temné cele, které vám sebere několik hodin hry. Rozhodněte se sami. Konzumace drog je na akci přísně zakázána.

Komfort

Komfort na akci je součástí herních mechanik. Zajištěna je sprcha, několik teplých jídel denně a další civilizační nezbynosti. Nemusí se k nim ovšem dostat všichni. Základní jídlo pro obyčejné občany je úmyslně připravené jako chuťově neutrální a shánění lepšího standardu je součástí herního zážitku.

Pravidla a průvodce pro hráče

Připravili jsme pro Vás průvodce pro hráče jako sjednocený text pro všechny účastníky akce. Pravidla rozvádějí konkrétní herní mechaniky, průvodce hráče učí ještě před workshopy jak hru hrát.

Průvodce hráče

Termín registrace

13. 8. 2015 v 20:00 budou spuštěny registrace na Methancity: Horizont události.

Cena

Cena registračního poplatku byla stanovena na
1 600 Kč

V ceně je zapůjčení kostýmového základu pro občany druhých kategorií, jídlo po celou dobu hry, doplňky potřebné ke hře, upomínkové předměty. Odstupňované balíčky vstupného nebudeme zavádět, cena bude stejná pro všechny a vychází z nákladů na hru (nákup rekvizit, nájmy, atd.).